Harmonie

Het doel van de harmonie is het in verenigingsverband musiceren, het organiseren van muzikale activiteiten en het muzikaal opluisteren van evenementen in Nederweert-Eind.

Het harmonieorkest repeteert iedere donderdagavond van 20.15 uur tot 22.00 uur. Tijdens deze repetities wordt een uitgebreid muziekrepertoire doorgenomen: van klassiekers tot eigentijdse nummers als Pirates of the Carribean. Jurjen Daemen is sinds januari 2024 de dirigent van het harmonieorkest.

Naast onze jaarlijkse concerten, in samenwerking met andere fanfares, harmonieën of koren, brengen we regelmatig serenades aan mensen uit Eind die een lintje hebben ontvangen of een speciale mijlpaal hebben bereikt. Daarnaast verzorgt de harmonie optredens tijdens Festeynder en het Eynder Winter Festijn, waarvoor uit leden van de harmonie ad hoc ensembles worden samengesteld.

Andere hoogtepunten voor de harmonie zijn zeker de Bondsconcoursen. Onder leiding van Ester Alofs behaalde de harmonie in 2002 de eerste prijs en in 2004 de titel 'Limburgs Kampioen'. Een hoogtepunt wat zeker niet onvermeld mag blijven is het Proms concert ‘Eind Swingt’ in 2009. Hierbij werd in samenwerking met andere muziekverenigingen en solisten uit Eind, een schitterend concert gerealiseerd.

Groepsfoto Harmonie 2011