Jeugdharmonie

Onze vereniging heeft een echte jeugdharmonie! Een te gekke groep jonge muzikanten met een A-diploma of nog geen diploma.

Samen muziek maken en dan ook nog muziek die heel leuk is! Dat is pas fijn. De jeugdharmonie doet een aantal dingen samen met de "grote" harmonie, zoals het Kerstconcert of de voorspeelmiddagen. Ook trekt de jeugdharmonie samen met de grote harmonie er op uit als er een serenade gegeven wordt in het dorp. Daarnaast neemt de jeugdharmonie zelf ook deel aan concerten van jeugdharmonieën.

Het gaat in de jeugdharmonie vooral om het leren samen muziek maken, maar ook om met elkaar veel muzikaal plezier te maken. Kom vooral eens kijken naar een repetitie en als je je AMV diploma hebt gehaald, meld je dan aan, want niets is zo gaaf als muziek maken bij Harmonie Pro Musica.

Sinds mei 2021 vormen de jeugdharmonieën van harmonie Pro Musica, harmonie Melodie der Peel Ospel en harmonie St. Joseph Nederweert samen één groot jeugdorkest. Zij staan onder leiding van dirigent Marc Kocken.